Nyitólap                    Belépés                    Rólunk                    Kapcsolat 

KURZUSOK
Tudj meg többet a pénzügyekről!

Külpolitikai beszélgetések

Pénzügyi ismeretek középiskolásoknak

Amit hasznos tudni a gazdasági versenyről

Konferencia a napon belüli elszámolás bevezetéséről

Versenypolitikai beszélgetések

Vitafórum-sorozat közpolitikáinkról

Versenykultúra középiskolásoknak

Gazdaságról és pénzügyekről középiskolásoknak

LETÖLTÉSEK
Letölthető előadások

Beszélgetni kell! 

4. Az oktatás reformjának lehetséges irányai

  

Előadók: Csapó Benő, az MTA doktora, a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének professzora; Szilágyi János, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara oktatási és képzési igazgatója és Garai László gazdaságpszichológus, egyetemi tanár, az MTA doktora. Vitavezető: Halm Tamás, a Magyar Közgazdasági Társaság főtitkára.

 

Get the Flash Player to see this player.

 

 

A beszélgetés főbb témái

 

·       Miért született meg az Oktatás és Gyermekesély Kerekasztal?

·      Mennyiségi értelemben elégedettek lehetünk-e a magyar közoktatás és felsőoktatás számaival? Szükség van-e ennyi diplomásra?

·       Mit mutatnak a PISA-vizsgálatok: jók-e a magyarországi tanárok, jók-e a magyarországi diákok?

·       Hogyan javítható a magyar pedagógusok helyzete?

·       Néhány éve divattémává vált a szakoktatás elégtelensége. Tényleg ilyen nagy a baj? Kinek az érdeke, és kinek a feladata, hogy változtassunk a helyzeten?

·       Igaz-e, hogy az iskola nem csökkenti, hanem növeli a társadalmi különbségeket?

·       Mit kell tennünk azért, hogy ezek a különbségek ténylegesen csökkenjenek.

·      Mit tanítson az iskola: matematikát, történelmet, nyelveket, természettudományi ismereteket, viselkedést, konfliktuskezelést, családi életet? Közvetíthet-e értékeket a közoktatás? Nem sérti ez az „értéksemlegesség” elvét?

·       Nagyobb-e vajon az iskolai szegregáció Magyarországon, mint más – mondjuk – kelet-közép-európai országokban?

·       Biztos, hogy az integráció a romák felzárkóztatásának legjobb módja?

·       Térjünk vissza a felsőoktatásra: lesz-e szükség ennyi diplomásra? (És főleg: ilyen minőségűre?)

·       Elmondhatjuk-e, hogy a bolognai rendszer bevált Európában, és bevált Magyarországon?

 

 

Kapcsolódó háttéranyagok

 

A gazdasági fejlődés felgyorsításának feltétele a közoktatás megújítása

 

Fejlődésünket az oktatás minősége határozza meg

 

A tanulás és tanítás tudományos megalapozása

 

Az alsó tagozatos oktatás megújítása

 

Az iskolaügy intézményrendszere, finanszírozása

 

A közoktatás második szakasza és az érettségi vizsga

 

Szakképzés és lemorzsolódás

 

Tanárképzés, továbbképzés

 

Kérjük-e vissza az iskolapénzt?

 

Gazdaságpszichológiai tanulmányok az egyetemről











ugras az oldal tetejere



   INFO-Kom LZs.




                                                                                   © 2008-2015
TAS-11 Kft.